domingo, 22 de noviembre de 2009

3. Seguiment i evolució de la WebQuest

Durant el transcurs d’aquesta PAC s’han tractat diversos conceptes importants de l’assignatura i també hem treballat en un entorn nou.

La part més complexa de la PAC ha estat en conèixer el funcionament tècnic del WQ i el seu entorn, com per exemple la càrrega de documents a través de google docs. Però trobo que el manual que s’ha penjat a l’aula ha estat molt aclaridor i ha reduit al mínim el grau de dificultat. Es una realitat l’ús del WQ i cada vegada son més utilitzats com recurs didàctic per els professors, degut a que permeten un desenvolupament d’habilitats de tractament d’informació i el desenvolupament de competències relacionades amb la societat de la informació.
El contingut del módul es molt aclaridor i m’ha estat de molta utilitat per poder tenir les idees clares. En referencia al nivell d’interculturalitat trobo que l’objeciu d’aquesta PAC ha estat promoure la utilització d’habilitats cogninitves en l’alumne, el treball cooperatiu i l’autonomía dels alumnes amb un procés avaluatiu al final.
Lo més important en aquesta activitat no era de respondre simplement a les preguntes sobre els fets i conceptes, sinó que desenvolupin el sentit crític sobre el tema de l’interculturalitat. El pensament pot ser creatiu i crític i implicar la resolució de problemes relacionats amb la interculturalitat que tingui relació amb la vida real. Dit això, aquesta PAC hauria estat dirigida a un nivell d’interculturalitat mitjà on es busca la resolució de conflicte de valors.

Fins ara els aprenentatges que estic assolint a l’assignatura son diversos i enriquidors. He aprés com funcionen els blogs i el webquest. A més, aquesta metodologia es molt compatible amb la interculturalitat. El feed-back es constant i profitós.

En referencia al treball en equip, les persones que hem intervingut hem estat conscients del treball realitzat, dels progressos que hem anat assolint i dels esforços posats per la causa.La dinàmica que s’ha donat al grup, ha afavorit i facilitat la participació i la implicación. S’han donat les opinions personals i a proposar criteris sobre el projecte del webquest. Per tant, com a conseqüència d’això es va crear, a mesura que avançava l’activitat, un procés recíproc d’estimulació i suport mutus, en què la responsabilitat que hi ha, la tenim tots i cadascun dels membres del grup.

Salutacions!
Jordi

No hay comentarios:

Publicar un comentario